Alla namn, beteckningar m.m. som förekommer på ScandVolt AB:s (ScandVolts) hemsida (scandvolt.se) är i förekommande fall registrerade varumärken. De uppgifter som lämnas härigenom utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet, garanti m.m. annat än där så är direkt angivet. Fakta- och prisuppgifter lämnas alltid med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, inkorrekt angivna tekniska specifikationer samt för slutförsäljning m.m. Publicerade fakta- och prisuppgifter, dokument, grafik m.m. kan innehålla tekniska och/eller grafiska/typografiska fel. ScandVolt AB (ScandVolt) friskriver sig från allt ansvar vad gäller sådan information såväl som annan refererad information och/eller dokument inom eller länkad till denna publikation.
ScandVolts aktuella köpvillkor och produktinformation visas alltid på hemsidan och ersätter alla tidigare publicerade villkor från ScandVolt. Vid eventuell skillnad mellan köpvillkor, priser eller produktinformation angivna på hemsidan och övriga publikationer som t.ex. trycksaker har hemsidan företräde. ScandVolt förbehåller sig rätten till ändring av information närsomhelst inklusive - men ej begränsat till - priser, tekniska specifikationer, produkterbjudanden, faktauppgifter m.m. utan föregående avisering.
Priserna på hemsidan uppdateras i realtid. Priserna är angivna i svenska kronor (SEK) exklusive moms om inte användaren aktivt väljer annat. Mellan ScandVolt och köpare gäller priset på hemsidan om inget annat särskilt har avtalats. Sedvanlig kreditprövning genomförs när köpare vill handla mot faktura (kredit). Internationella exportaffärer genomförs endast mot förskottsbetalning, bankgaranti eller remburs.
Force majeure innebär att ScandVolt aldrig kan hållas ansvarigt för hinder som står utanför vår kontroll - som exempelvis produktions- och transportstörningar, blixtnedslag, långvariga strömavbrott, strejker eller andra oförutsedda händelser.
Köpare som vill hämta sin beställning på något av ScandVolts lager i Sätila eller Norsborg kan oftast göra det samma dag som beställningen mottages. Om nödvändigt ser ScandVolt till att godset lastas på köparens transport men köparen ansvarar alltid personligen för att godset är ordentligt fastspänt när godset står på transporten. Under högsäsong kan leveranstiden vara längre. Om en vara är tillfälligt slut eller om en vara ej är lagervara är leveranstiden längre. I förekommande fall meddelas köparen.
Om köparen beställer frakt anlitar ScandVolt i de flesta fall fraktbolaget DHL. Normal leveranstid beroende på geografi är då 1-3 arbetsdagar. ScandVolt tar aldrig ekonomiskt eller annat ansvar överhuvudtaget för eventuella förseningar beroende på anlitat fraktbolag. Aktuellt fraktpris presenteras automatiskt och redovisas i kassan på hemsidan. Fraktpriset beror på vad försändelsen väger, om den är skrymmande, om den måste levereras på pall eller i häck, transportavstånd, hur många kollin försändelsen omfattar m.m.
För tillfället går det att "lura" fraktsystemet på hemsidan under vissa särskilda omständigheter. Om det mot förmodan skulle drabba just dig så kommer vi att kontakta dig och helt enkelt fråga om du fortfarande vill ha din order med det korrekta fraktpriset.
Beställningar mottagna arbetsdagar innan kl. 08:45 kan normalt skickas från något av ScandVolts lager samma dag. Vid leverans ansvarar alltid köparen för att skyndsamt kunna lossa godset från fordonet när så krävs för att undvika extra transportkostnader. Det görs förslagsvis med gaffeltruck eller liknande.
Vid nationella transporter övergår risken för godset till köparen först efter leverans. Vid eventuell returfrakt står köparen för risken hela vägen fram till ScandVolts lager. Vid internationella exportaffärer övergår risken för godset till köparen vid avlämnandet till fraktbolaget om inget annat har överenskommits.
Leverans som ej lösts ut eller som har levererats till köparen men ej accepterats utan gått i retur till ScandVolt debiteras aktuell fraktavgift plus moms för att täcka ScandVolts transport- och administrationskostnader.
I övrigt gäller följande för reservdelar:
Köparen skall vid leveranstillfället alltid kontrollera hela beställningen för att verifiera att godset är felfritt. För att åberopa felaktig vara (ang. transportskada, se nedan) måste köparen reklamera varan till ScandVolt omgående, dock senast 7 dagar från leveransmottagandet.
Vid reklamation skall köparen kontakta ScandVolt kundcenter via kontakt på hemsidan och uppge order- eller fakturanummer samt orsak till reklamationen. Efter att köparen har fått bekräftelse på att ScandVolt har emottagit reklamationen har köparen ytterligare 10 dagar på sig att se till att varan kommer ScandVolt tillhanda. Om reklamationen anländer efter 10 dagar kommer inte ScandVolt att avhjälpa felet och köparen måste då själv stå för redan uppkomna och framtida transportkostnader.
ScandVolt förbehåller sig rätt till produktkontroll av varan samt debitering av en hanteringsavgift på 500 kr plus moms till köparen om varan ej visar sig vara felaktig och reklamationen därmed ej accepteras. Köparen måste då själv stå för redan uppkomna och framtida transportkostnader.
Transportskada måste av köparen vid mottagandet omedelbart rapporteras på transportörens fraktsedel för att ScandVolt överhuvudtaget skall få möjlighet att kunna hjälpa köparen att få någon form av kompensation från aktuellt fraktbolag. Transportskadan skall också samma dag som leveransmottagandet anmälas till ScandVolt kundcenter via kontakt på hemsidan.
Föreligger fel som ScandVolt ansvarar för åtar sig ScandVolt att efter eget val avhjälpa felet genom reparation, omleverans, kreditering eller att återbetala köpeskillingen. ScandVolts ansvar till följd av fel i produkt är begränsat till vad som anges i dessa köpvillkor. ScandVolt bär således inget direkt eller indirekt ansvar för exempelvis - men ej begränsat till - felbeställningar, leveransförseningar, skadebringande egenskaper, utebliven vinst, driftsavbrott, förlust av lagrad information, merarbete och/eller annan ekonomisk skada.
I övrigt gäller följande för reservdelar:
ScandVolt följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets riktlinjer. Privatpersoner som handlar via Internet eller telefon har enligt distansavtalslagen rätt att efter mottagandet returnera beställda varor i samma skick som de var vid mottagandet utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska dock lämnas ScandVolt kundcenter via kontakt på hemsidan snarast möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att varan mottagits.
ScandVolt erbjuder 10 dagars nöjd-kund-garanti vilket innebär att företag (eller köpare som har handlat utanför distansavtalslagen) har rätt att utan anledning inom 10 dagar efter mottagandet returnera beställda varor i samma skick som de var vid mottagandet. Observera att 10 dagars nöjd-kund-garantin aldrig gäller vid leasing. Köparen står alltid för samtliga transportkostnader som uppstår vid nyttjande av nöjd-kund-garantin.
I övrigt gäller följande för reservdelar:
ScandVolt lämnar 5 års garanti mot tillverkningsfel på batterier och energilager. ScandVolt lämnar inga ytterligare garantier utöver det specificerade. Garantin gäller aldrig förslitningsskador eller handhavandefel.
I övrigt gäller följande för reservdelar:
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till ScandVolt. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas köparen genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning, delbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter och betalar alltid efter leveransmottagandet.
Få alltid hem varan innan du betalar
Betalningstid - alltid 14 dagar
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen
Ladda ner dina fakturor från klarna.se
Möjlighet till delbetalning
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50 kr samt dröjsmålsränta om 26%. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen i brevlådan med posten. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Få alltid hem varan innan du betalar
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10 000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19.90% vilket motsvarar en effektiv ränta om 29.22%. Kreditköpspriset är 11 458 kr. Antalet delbetalningar är 12 st. och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under 1 års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen i brevlådan med posten.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
Du sätter in pengar i förväg på ScandVolts bankkonto eller bankgiro. Efter att du skickat din beställning i kassan får du information på skärmen samt via e-post hur du går tillväga.
ScandKran är personuppgiftsansvarig för de uppgifter köparen lämnar till ScandVolt. Uppgifterna lagras i syfte att kunna fullgöra ScandVolts åtaganden gentemot köparen samt i marknadsföringssyfte. Köparen kan när som helst ändra sina uppgifter (inklusive avbeställa direktutskick) genom att avprenumerera eller kontakta ScandVolt kundcenter.
Mobiltelefonnumret köparen anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör köparens beställning.
Allt innehåll på hela webbsajten scandvolt.se är: Copyright © 2024 ScandVolt AB. All Rights Reserved. Med ensamrätt.